Manövervagnen som tåget styrdes från. Av äldre modell, med kupéer, och cykelutrymme.
Och i bakänden puttade ett 101-lok på.
När vi klev ut från stationen stod två spårvagnar där. Normalt i trafiken användes en vagn, så den andra måste ha varit nåt annat.
Efter en liten stund avgick spårvagnarna mot stadens centrum. Den tidigare ringlinjen existerar inte längre, och vet inte om planen är att den ska återuppstå?
Och så en närbild på ET54 nr. 29.
Spårvagnstrafiken var inte särskilt tät, en gång i halvtimmen. Och trafiken på järnvägen mindre intressant.. En och annan hamster passerade. Tydligen finns dock motorvagnanra i olika varianter, här i kortare modell
Och här i längre! Tåget som skyltas upp ska vi med senare.
Så, efter drygt 25 minuter har spårvagn 51 åkt sitt varv, och är tillbaka vid station. Ingen större variation på den linjen!
Efter våran färd med ännu en hamster kunde vi slutligen konstatera att på nästa stopp var tågen lite mer varierande! Här en dubbeldäckare mot Magdeburg.
Och så ett ICE-tåg fanns det!
Och ett modernt tyskt IC-tåg. Servering/bistro finns inte.
<-- Delen innan | Fem spårvägsstäder på en dag | Delen efter -->